petek, 5. avgust 2011

Kulinarično ustvarjanje

Zdravniki so pri mojem nečaku ugotovili kup močnih alergij na hrano - na mleko, jajca, pšenico, oreške, paradižnik, papriko, sojo .... najprej smo malo debelo gledali, češ kaj pa zdaj, nato pa se je bilo treba spopasti z novimi razmerami. Fant je trenutno še majhen in večino snovi dobi z materinim mlekom, kar pomeni, da je zdaj glavna žrtev moja sestra, ki je tako na prisilni dieti. V nasprotju z mano ima ona rada mlečne in močnate jedi, zato je kar malo nesrečna.

Da bi jo pomirila in pocrkljala, sem se najprej zakopala v splet, nato pa sem se zaprla v svojo kuhinjo in preizkušala, čarala, malo preklinjala, kdaj vriskala od veselja, drugič spet vrgla vse v smeti ...

Na vrhu je sličica peciva brez pšenične moke, jajc in mleka - prirejeno Adamovo pecivo. Okus je drugačen od sladic, kot smo jih vajeni, a je "za pojest" in celo za posladkat :). morda ga še kaj nadgradim.

Enkrat me je zgrabilo in sem kar po občutku mešala kakav, pa riževo in čičerikino moko, banane, Radensko .... potem pa zadevo za nekaj minut zaprla v mikrovalovko. Nastali so spodnji kolački. Mislim, da bi se dobro obnesli tudi kot podlaga za torto. Listek s sprotnimi čačkami in pripombami, ki bi lahko bile recept, se še išče... :/

Rozinovo bananine muffine sem spekla po tem receptu. Ko sem jih poizkusila, se je izkazalo, da te mešanice pa jaz ne prenašam najbolje, ker me je zagrabila astma :/. Butasto. Morda poskusim še kdaj s kako svojo mešanico.
Pa še slane dobrote :). Zeljne ocvrtke sem spet naredila kar po občutku iz čičerikine in tiževe moke, radenbske in kuhanega zelja. Zelo dobro so uspeli, moja mama ni mogla verjet, da v njih ni jajc in pšenične moke.
Pa njoki samo iz krompirja in brezglutenske mešanice. Za osnovo je služil ta recept, samo spet ga je bilo treba prilagoditi, ker se brezglutenska mešanica obnaša drugače kot navadna moka. Da so bili dobri, priča fotka - preden sem jih uspela pofotkat, so skoraj izginili, in to brez omake :)
Pa še rezanci brez jajc in pšenične moke - iz vode ter mešanice ajdove in čičerikine moke. Potrebnega je bilo nekaj potrpljenja, da so izgledali kot rezanci, a okus mi je všeč. Jaz sem jim dodala še gobovo omako in jih kar sama pojedla :)

takole so bili pa videti, ko so se sušili ....

Tale tema bo zagotovo imela nadaljevanje, uživam v kuhanju "iz nič", kot temu pravijo pri nas doma. :)

3 komentarji:

  1. Ti si pa res prava sestra. Hvala za nsvete, tudi mi imamo v družini podoben primer, danes šteje 5 let in lahko rečem, da se stanje kar se prehrane tiče iz leta v leto izboljšuje, zaenkrat je ostalo le še mleko in gluten. Hvala bogu.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaslužiš pohvalo. Vse je videti zelo lepo in dobro. Nekaj tvojih nasvetov bom zagotovo uporabila. Lp

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala dekleti! Če bi vama prišel prav kak recept/nasvet, bom z veseljem pomagala :)

    OdgovoriIzbriši